Skip to main content

Appointment di Putrajaya

Appointment dengan seorang pegawai kerajaan di Putrajaya.
“Kak, boleh saya tau kenapa akak nak ambil Takaful?”
Soalan cepumas sebab nak tahu kenapa akak ni berminat nak dalam Takaful.
“Eh mesti kena ambil, penting ni. Macam mana nak bayar bil hospital. ”
“Oh yeke, bukan ke orang kerja kerajaan semua kos ditanggung.”
“Tak jugak Rusydi. Hari tu kawan akak kena serangan jantung. Dia pegawai jugak. Mula-mula tu memang pergi ke government hospital. Kau tahu la kan masuk hospital kerajaan. Nak kena tunggu queue. Service slow. Tup tup, lepas tu kena transfer ke IJN sebab condition dia dah kronik. Bila ke IJN, nak tak nak memang kena cari wang. Kesian jugak tengok family dia usaha nak dapatkan wang operation semua. Macam-macam cara dia cuba. Sosial media, iklan, kawan-kawan dll.”
Jawapan jujur dari seorang pegawai yang bekerja dengan government.
Inilah realiti yang dapat kita lihat bila berdepan dengan masalah kewangan. Tambah-tambah masalah kewangan berkaitan bil hospital dan kesihatan.
“Alhamdulillah akak ada kesedaran macam ni. Biasalah kak, orang biasanya akan nampak Takaful ni hanya berguna bila sesuatu yang tak diingini berlaku dekat diri sendiri atau orang terdekat."
"Tu lah. Baiklah sediakan cepat-cepat sebelum terkena sendiri. Takut jugak. Nauuzubillah."
"Nanti akak bagi contact kawan-kawan akak plak. Sebab akak rase boleh tolong diorang jugak."
Mulia sungguh niat akak ni nak tolong kawan-kawan dia.
Anda semua kalau ada niat nak tolong-menolong, boleh pm saya.



Comments

Popular posts from this blog

Kartun Untuk Kesedaran Takaful

Takaful vs Conventional insurance

 

Harimau atau manusia? Mana yang lebih garang?

Harimau mati meninggalkan belang, manusia mati meninggalkan nama. Lebih afdal kalau manusia mati meninggalkan hibah takaful kepada yang tersayang. Apa itu HIBAH TAKAFUL?   Boleh dapatkan jawapan dengan terus pm/call/whatsapp 012-2135332. Jgn lupa untuk hubungi nombor ini 012-2135332 ‪#‎ hibahtakaful‬ ‪#‎ untukyangtersayang‬ ‪#‎ prubsntakaful‬